Awal-awal pagi ke hospital

Hari ni awal2 pagi aku dah bangun awal....nak g hospital...ader appoinment doktor...ni mungkin appoinment terakhir (hatiku berbisik)...dengan bersemangat waja..aku pun pegi jela...sampai di hospital..cam biasa...g daftar...pastu nama dipanggil untuk check vision..bila doktor dengar nama aku...terus dia panggil aku...so, maknanya...aku takyah tunggu giliran no...uik..nasib baik...agaknya dia tak sabar nak tengok mata aku...muka dia happy sangat hari ni...yerla..mata ku yang dia rawat dah bertambah ok...

Dr. fazillah: ehhh...dah lain dah...nampak cantik dah mata....

Nurse: [nyampuk]..aaa..dah ok...tak kenal dah...(sampai mcam tu sekali ke???)...tadi cari jugak kat luar tp x nampak pun...(katanya lagi) sambil titiskan ubat ke dalam mata aku...

Dr. fazillah: mata dah ok..vission pun dah bagus

Aku: alhamdulillah (dalam hati)

tanpa melengahkan masa..dr pun pakai lah alat yang biasa untuk check mata aku ni....

Dr. Fazillah: mata kiri dah ok cuma ade kesan luka sikit...mata kanan ade radang sikit...sikit jelah...mungkin sebab kesan daripada sakit mata yang lama tu..nanti pakai ubat baru lah...fusidic asid tu dah boleh off...

Aku: ok..

Dr. Fazillah: Minggu depan datang lagi ..19 Mac 2009.


Aku: ok (ingatkan hari ni appoinment terakhir...rupanya masih ade lagi appoinment seterusnya...tapi x pelah...aku seronok jumpa doktor ni...coz dia baik sangat...kalo aku ade abg..teringin nak jadikan kakak ipar...hehhehe) tak abis nak berangan...
Dr. Fazillah: selepas memberikan time slip kepada aku...ok, jumpa lagi minggu depan yer..
Aku: ok (ok lagi)...

Dr. Fazillah: Assalamualaikum

Aku: Waalaikumussalam....(Sejuk hati)..
aku pun terus keluar dari bilik dr..jumpa plak ngan kak azza (bekas stuff di BPK...dia kirim salam pada semua yang mengenalinya....seterusnya aku pegi kat farmasi untuk ambil ubat...5 minit aku tunggu...aku dipanggil...dia tanya dr. suh pakai belah mana...aku cakapla kanan...pastu dia cakap ubat ni pakai mata yang kanan sahaja..jgn pakai kiri coz ubat ni bahaya...ader steroid...(ooo...mcm tu kah?)...ni dia ubatnya...



tapi aku rasa cam penah pakai ubat ni..masa g klinik lita alis dulu...dr. bagi ubat ni kalo x silap aku ler...nanti balik lah aku tengok sama ke tak..huhu...dah selesai semua...aku pun balik lah ke opis...dekat-dekat nak kul 10 jugaklah sampai opis...tengok semua orang xde...mana pegi dorang semua ni...ooo...baru teringat dorang pegi ceramah ngan tuan jalal...ingat nak pegi..malas plak...dah lewat...so...aku duk la kat bawah ni...ehh...fiza pun x naik coz ade keje..oklah...ade gak geng..
Alamak baru teringat 19 ni aku ader kursus kat batu pahat..tapi dalam masa yang sama kena jumpa doktor...mcm mana ni...kalo kursus tu pegi petang xpelah...kalo g pagi cam mana aku nak pegi...mmm..

Oklah...sampai sini dulu lah citer aku untuk hari ni....byeeee


0 comments:

 
Copyright @ 2009 Nurezail's Blog | Design By: safarina | Screen Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox

----TERIMA KASIH KERANA MELAWAT BLOG INI----