cyber cafe

Rumah aku kat kampung dah jadi mcm cyber cafe dah...



baik yang duk dalam bilik, kat dapur sama je...games jela kejenya....yang tak tahannya anak buah aku ni...nak main jugak..main plak game kesukaan aku...angkut batu....biasalah citarasa anak buah n mak sedara semestinya sama...




amboi khusuknya si alif ni angkut batu...dah berapa duit dapat tuh....pandai betul budak ni main...xyah diajar...yerla agaknya mak dia dah selalu ajar kat umah kot...tapi memang si alif ni spesel sikit...dia ni bijak budaknya...yang buat aku geli hati bila mak dia bercerita yang dia ni buat susu kat adik dia masa mak dia tinggal sekejap pergi kedai kat depan umah...balik2 umah tengok adik tengah hisap susu...bila tanya sape buat...dia jawab yang dia buat...adik dia plak minum dengan bersungguh sampai abis...ni yang buat aku jeles..bila aku yang buat susu tu adik dia x nak..dicampaknya botol susu tu..x betul sukatan agaknya...tapi bila abg dia buat...bukan main lagi...agaknya abg dia buat dengan penuh kasih sayang kot...tapi bahaya jugak tinggalkan budak dua orang ni berdua kat umah...yerla bayangkan alif baru 4 tahun...adik dia lak umur setahun...buatnyer jadi apa2...sape nak tanggung...tapi aku teringin nak anak macam si alif ni...dahla bijak..pastuh mendengar cakap...apa kita suh dia buat..semuanya dia buat...suh ambil air...dia ambik...x tahannya..suh tuang air kat dalam gelas aku pun dia buat...bertuah mak dia dapat anak mcm ni..walaupun gelap dari adik dia..tapi otaknya tak gelap...aku sayang sangat kat dia nih...sebab mulut dia...ade je idea dia nak membalas apa yang kita cakap n satu lagi kuat kelentong...kadang2 pandai betul dia ni kelentong aku...fikiran plak cam orang besar..satu lagi waktu main games tembak2...dia yang ajar aku..bukannya aku yang ajar dia...ni sudah terbalik...apa2 pun aku sayang sangat2 kat alif n adiknya faiz....


0 comments:

 
Copyright @ 2009 Nurezail's Blog | Design By: safarina | Screen Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox

----TERIMA KASIH KERANA MELAWAT BLOG INI----