Ikan Bakar...Ummmmpppp

Sebenarnya aku tengah ketandusan idea ni...apa ek aku nak citer...aku sendiri pun tak tau....tapi untuk memperbanyakkan koleksi citer2 aku kat dalam blog ni...aku nak kongsi la ngan kawan2 semua yang semalam aku g pasar tani...beli ikan siakap, kembung n sotong...pastu beli la sayur sikit untuk stok seminggu...kepala pening ni...simpan jerla..ikan2 kat dalam peti ais...aku cam malas nak masak...aku baring kat atas sofa sambil duk layan citer indon...'cinta indah' di astro aruna...best gak citer ni..tiba-tiba teringin lak nak makan ikan bakar...ermmm...apa lagi...dengan semangatnya terus bangun n pergi ketuk arang kat dapur...abis itam legam tangan aku...tapi ianya x mematahkan semangat aku....aku terus nyalakan arang kat dapur gas...

Ni adalah hasil kreativiti ku sendiri......kepada sesiapa yang terasa nak makan ikan bakar....bakar jerla kat umah...best n puas hati...bakar je arang kat dapur gas tu...bila dah menyala sikit...letak kat dalam periuk kosong yang dah tak guna...atau periuk yang x boleh guna untuk masak dah contohnya periuk bocor ker...atau apa2 la...masukkan arang yang dah nak jadi bara tu ke dalam periuk...dah letakkan di atas dapur....tapi bila letak kat atas dapur gas tu...janganla nyalakan api gas plak....api bara tu dah kuat dah...boleh bakar 4 atau lima ekor pun boleh tapi aku bakar dua ekor jer...ni dia hasilnya...

Yang besar tu ikan siakap...yang satu lagi tu ikan apa ntah namanya....macam ikan kembung tapi bukan ikan kembung...ikan tu aku bakar ngan kunyit...best gak....ni lah dia santapan aku malam tadi....ada umppp

Ikan bakar kalau xde pencicah nya x best...so, boleh buat air asam...ataupun kicap perah limau....

0 comments:

 
Copyright @ 2009 Nurezail's Blog | Design By: safarina | Screen Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox

----TERIMA KASIH KERANA MELAWAT BLOG INI----