Cuti-Cuti Malaysia

Honeymoon Sempena Ulang Tahun Perkahwinan


ulangtahun? ulang tahun perkahwinan ku sebenarnya bulan lapan tempoh hari..tapi atas sebab cuti n masa tak mengizinkan...so tunda ke bulan Januari...tempat pilihan aku n suami adalah Pulau Langkawi...Pulau Bebas Cukai...Selama 4 hari 3 malam aku disana...Satu pulau semua aku dah pusing...disetiap ceruk jalan..semuanya aku jelajah..sampai jumpa jalan mati...giler...seronok memang seronok...tapi letih tak ingatla...sape nak g langkawi...tanyalah aku...hehhehhe...kira dah terrer dah jalan ke sana...restoran mana best..tempat mana paling best....apa-pun enjoy...

Hari Pertama



Hari Kedua


breakfast dulu kt hotel pastu g cable car...angin kuat siot...seram aku


Dah sampai puncak...seronok la rasanya.....


Ni plak kat telaga habour




seronok mandi..











Masa ni g Island Hopping....Pulau Singa Besar, Pulau Beras Basah n Pulau Dayang Bunting...


Hari Ketiga























hari ni memang penat...berjalan je kerjanya...dari pagi sampai la ke malam...macam2 tempat aku pergi antaranya...air terjun durian perangin, air terjun termuruh, taman buaya, pantai pasir tengkorak, pantai pasir hitam, telaga tujuh(ni memang penat...nak mendaki tangga..rasa mcam malas dah naik...tapi dengan semangat laki aku...aku gagahkan diri tuk naik gak...akhirnya berjaya sampai ke puncak) pastu aku g makam mahsuri..kalo nak beli minyak...beli kat sini...murah2..macam2 minyak ada...gamat, lintah...semuanya ade...pas pg makam mahsuri g tanjung rhu plak...malamnya aku g makan kat restoran nelayan...sedap ikan bakar nye..fresh lagi...


Hari Keempat









Hari keempat...hari untuk bershopping...dengan semangatnye....aku g idaman suri...nak shopping pinggan mangkuk...tapi hampeh...tutup..lupa lak hari ni hari jumaat..kedah tutup tapi nasib baik..ada satu kedai ni bukak..perniagaan haji ismail..rambang mata aku duk dalam ni....makin lama duk..makin abis duit...dah hampir tiga jam masa berlalu...aku makin seronok...laki aku dah x senang duduk....last2 dia paksa aku balik takut x sempat coz lepas ni nak g underwaterworld...ada budak yang tukang bungkus pinggan aku ni cakap idaman suri tu kedai india...tak tahulah aku betul ke idak...sape2 budak langkawi....tolong beri penjelasan??? hehheheheh....pergi underwaterworld..mcam hampeh je..dahla mahal tiketnye...lebih kurang ngan klcc gak....nyesal masuk...jam 8 malam aku hantar kete sewa kat airport...g check in...dah periksa kastam semua...pastu masuk tiba-tiba beg galas aku kena tahan...ade mende tajam dalam tu...aaa garpu ada kat dalam tu...aku lupa nak letak dalam bagasi...sudahnya aku tinggal je kat situ garpu tu coz xleh bawak naik flight...xpelah sedekah....jadual penerbangan kul 10.30 tapi delay kul 11.30 atas sebab2 tertentu...(mungkin berita kebakaran tadi kot)...sampai umah kul 12 lebih...tamat sudah percutianku bersama suami tersayang ke langkawi....tahun depan insyaAllah kami akan meraikan ulangtahun perkahwinan kami di????????????tunggu xleh bagitau lagi!!!!!!!!nanti x suprise.....

0 comments:

 
Copyright @ 2009 Nurezail's Blog | Design By: safarina | Screen Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox

----TERIMA KASIH KERANA MELAWAT BLOG INI----