budak tecit ni pandai berlakon

Salam semua...


lama betul aku x berblog ni...lebih kurang 9 bulan la kot rasanya...pembawakan budak agaknye (ceh...padahal sibuk bercucuk tanam...nak salahkan budak tecit plak)...pejam celik2...dah sampai la hari untuk aku bersalin tapi sakitnya belum tiba...aku masih sihat walafiat...kesian mak aku...dah dekat dua minggu menunggu aku disini..tapi bukan salah aku...budak tecit ni la...seronok lagi duk dalam perut mama dia...pastu pandai berlakon plak tu...semalam...aku merasakan budak tecit ni mcm kurang gerak je...puas dah aku goyangkan n tepuk perut ni...dia diam je...xnak gerak langsung...aku dah mula risau...mula2 aku diam je...pastu barula aku bagi tau mak aku n my hubby...my hubby balik dari keje terus ajak aku g hospital...risau gak coz kawan dia...eee.taknak citerla...so aku apalagi...terus mandi n ooppsss...sebelum g hospital aku makan lunch dulu puas2 kt umah...mana la tau kot2 nanti kena bersalin terus ke...sampai ke hospital...pg la kat kaunter..bagi tau la masalah aku ni...lepas tu nurse suh aku masuk bilik...tiba-tiba masa ni aku dapat merasakan gerakannya...alhamdulillah dah dapat rasa...pastu diletakkan alat CTG ke apa ntah kat perut ni...budak tecit bergerak makin aktif plak...disepak terajang n dicubit2 nye aku agaknya...tanda protes ke apa nih...so, carta CTG menunjukkan baby movement good n jantung pun normal..aku dah macam disuspek menipu...(dia x cakap tp aku dapat rasakannya saat dia mengatakan...ni ok je dia bergerak)...ni baby pandai tul berlakon...sampai je hospital..semakin galak dia bergerak...ni mesti nak kenakan mama dia ni...mama dia bukan main risau lagi sedari tadi...lepas tu datang lak sorang doktor ni...datang nak cek tuuutt..ni yang aku x suka ni...saat dia nak menyeluk..aku rasa macam nak terajang je sebagaimana budak tecit ni menerajang aku...ok dia cakap baru bukak 1 cm...aku mengangguk je...n dia nak g panggil senior dia...so datangla sorang lagi dr. ni...dengan terperincinya dr. pelatih tadi beri report kat dr. yang sorang lagi...aku mendengar tapi aku x paham pun...dia pakai bahasa doktor....pastu si dr ni nak seluk sekali lagi...aduihhh....hari ni saje dua kali aku kena seluk...aku pasrah....pastu yang si dr. senior tu cakap...carta ni menunjukkan baby ni bergerak ok...cantik...so,,dia tanya aku puas hati ke tak...kalo x puas hati dia masukkan aku kat wad...terus aku cakap puas hati coz memang aku dapat rasa yang baby ni begitu galak bergerak dalam perut ni...so, aku xnak masuk wad n aku nak balik...aku lebih rela balik tido kat umah daripada tido kat hospital tu...tido kat umah lagi best coz dapat peluk my hubby...huahuahua....nak cite panjang lagi ni...tapi my hubby dah balik...aku x masak lagi ni...okla bubye.....

0 comments:

 
Copyright @ 2009 Nurezail's Blog | Design By: safarina | Screen Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox

----TERIMA KASIH KERANA MELAWAT BLOG INI----